TIG Sports

Het KLM Open ‘18

Online event activatie

TIG Sports is een sportmarketingbureau dat zich specialiseert in het creëren, vernieuwen en organiseren van grootschalige internationale sportevenementen. Al jaren is TIG Sports (mede)organisator van het grootste golfevenement van Nederland: het KLM Open. Het sportevenement is één van de oudste toernooien van de European Tour en is qua bezoekers, sponsoring, prijzengeld en media aandacht absoluut één van de grootste sportevenement op de Nederlandse sportkalender.

Beat the Pro
Voor de editie van 2017 heeft TIG Sports LiveWall benaderd om een actiepagina te ontwikkelen waarmee golf fans tickets konden winnen voor de “Beat the Pro” challenge. De Beat the Pro challenge is een wedstrijd die plaatsvindt op hole 14 in de arena van het KLM Open. Op hole 14 worden amateurs uitgedaagd om het op te nemen tegen de professionals van het KLM Open. Het is de bedoeling dat amateurs hun afslag verder slaan dan de professionals, waarmee toffe prijzen te winnen zijn.

In 2017 heeft LiveWall in opdracht van TIG Sports de Beat the Pro actiepagina ontwikkeld. Op www.beatthepro.nl kunnen golf fans een golfie (selfie) binnen het campagnebeeld van het KLM Open uploaden. Uiteindelijk worden er 20 deelname tickets voor Beat the Pro vergeven aan de deelnemers van de actie. Voor de editie van 2018 heeft LiveWall de actiepagina voorzien van een nieuwe branding, welke is afgestemd op de styling van 2018.

Voor de editie van 2018 was TIG Sports op zoek naar een aanvullende activatie om VIP tickets voor het KLM Open te vergeven. De activatie was bedoeld om golf fans, in aanloop naar het KLM Open, meer te betrekken bij het event. Een interactieve online ervaring was gewenst om dit doel te realiseren.

VIP invite
Ter invulling van deze wens heeft LiveWall de VIP invite campagne ontwikkeld. Via https://alsvipnaarhetklmopen.nl/ konden groepen van 6 vrienden zich aanmelden voor een geheel verzorgde VIP-ervaring. Hiervoor werd een digitale tribune ontwikkeld, waarop golf fans een plek konden claimen. Plekken waren alleen niet verzekerd, deelnemers moesten er namelijk voor zorgen dat zij hun plek op de tribune behielden. Hiervoor is de volgende customer journey uitgewerkt:

- Via de actiepagina kunnen golf fans, middels een Facebook login, een groep aanmaken.

- Via Whatsapp kunnen golf fans vrienden uitnodigen om deel te nemen aan een groep.

- Als een groep compleet is (6 vrienden), wordt een plek op een digitale tribune geclaimd.

- Op het moment dat de tribune volledig bezet is, worden nieuwe aanmeldingen op de plek van andere groepen geplaatst. Groepen die hun plek kwijtraken ontvangen per e-mail een verzoek om een plek terug te claimen.

- Op een 5-tal momenten is de tribune gesloten, waarbij (steeds) 30 groepen kans maakten op een VIP treatment voor het KLM Open. In totaal zijn er 5 keer 6 tickets vergeven.

Bekijk ook..