Trial campagne

Actie-website, fanpage en projectmanagement

Voor een internationale stofzuigerfabrikant zette LiveWall een custom trial-campagne op poten. Zo lieten we een breed publiek kennismaken met nieuwe lichtgewicht, snoer- en zakloze stofzuigers met extreem veel zuigkracht.

Via een persoonlijke hashtag maakten deelnemers kans om 30 dagen lang, gratis een nieuwe, snoerloze stofzuiger testen. Hiervoor moesten ze de stofzuiger selecteren die het beste bij hem of haar paste. Uiteindelijk kregen de deelnemers de kans de stofzuiger tegen een gereduceerd tarief over te nemen.

User generated content
Om meer user generated content te creëren én de snoer- en zakloze stofzuigers onder de aandacht van een breed publiek te brengen, creëerde LiveWall Group een speciale actie-website en fanpage. Hier maakten 150 deelnemers kans op een trial: test 30 dagen lang één van de snoerloze stofzuigers. 

Linken
Deelnemers kregen hun stofzuiger thuisgestuurd in een custom verpakkingssleeve met QR-code, zodat er direct gelinkt kan worden naar de fanpage. Daarnaast benaderde en instrueerde LiveWall Group relevante influencers en vloggers. Ingezonden video’s werden geëdit om goed binnen de doelstellingen van de stofzuigergigant te passen.


Opvolging
Gedurende het trial-traject ontvingen de deelnemers twee e-mails met een door LiveWall gemaakte introductievideo met handige tips. Daarnaast was er een duidelijke call-to-action om vooral ervaringen te delen via social media met de de merk-hashtag. Ook verzorgde LiveWall Group de telefonische opvolging, nam de betaling met kortingsactie over en organiseerde de Adwords en Facebook-advertenties

Bekijk ook..