Voor het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson, sloot RTL een unieke samenwerking met Fisherman’s Friend. Er werd een winactie opgezet waarmee de deelnemer kans maakte de finale live bij te wonen! Om deze actie te faciliteren, ontwikkelde LiveWall een nieuwe interactieve website. De actie werd aangejaagd in de reclameblokken van RTL om daarmee de kijkers alvast warm te maken voor het nieuwe seizoen.
Expeditie Robinson is een realityshow waarin 16 bekende Nederlands met elkaar de strijd aangaan door te overleven op een onbewoond eiland. Het programma is te zien op RTL5 en wordt gepresenteerd door Nicolette Kluijver en Dennis Weening. Gedurende 13 weken kunnen de kijkers smullen van de strijd tussen de twee verschillende eilanden in diverse uitdagende proeven.
Het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson is weer van start gegaan. Een nieuwe website kon daarbij niet ontbreken. LiveWall ontwikkelde daarom een nieuwe website voor dit populaire programma. Via de website kan de kijker op de hoogte blijven van alle laatste ontwikkelingen. Alle kandidaten hebben een eigen profiel. Daarnaast kan de kijker alle afleveringen en korte fragmenten van de hoogtepunten terug kijken. Ook wordt er backstage materiaal vertoond.
Via de website werd ook een actie uitgezet met sponsor Fisherman’s Friend. Dit sterke spul sluit naadloos aan bij het rauwe en stoere karakter van Expeditie Robinson.
Kijkers konden via sponsor Fisherman’s Friend hun stem uitbrengen op dé Robinson van de afgelopen jaren. Door te stemmen op hun favoriet, maakten ze kans om de finale van Expeditie Robinson live bij te wonen. Twee winnaars werden door Fisherman’s Friend op het vliegtuig naar het tropische Indonesië gezet waar ze konden proeven van het Robinson bestaan.
Van de afgelopen jaren is Fajah Lourens uitgeroepen als ware Robinson. Fajah gaat nu de strijd aan met de kandidaten van dit jaar. Zal zij haar titel dit jaar behouden?