Het tweede deel van de animatiefilm Frozen was reden voor Kinepolis om een leuke activatie uit te rollen in de bioscopen. LiveWall ontwikkelt hiervoor de sneeuwballen swipe game.
Swipen
De Frozen filmreeks staat in het teken van een winterwonderland. Een van de belangrijkste karakters uit de film is Olaf. Deze activatie staat dan ook in het teken van Olaf in een winters landschap. De deelnemers van de game, krijgen de opdracht zo snel mogelijk sneeuwballen via een smartphone naar het bioscoopscherm te swipen.
Interactie met bioscoopscherm
Voordat de vertoning van de film start, spelen de bezoekers in de bioscoopzaal collectief de mini game. Tegelijkertijd swipen ze zo snel mogelijk sneeuwballen via de smartphone richting het bioscoopscherm. Dit scherm heeft verschillende stadia waarin Olaf steeds verder bedekt wordt door een sneeuwlaag. Deze wordt getriggerd wanneer een bepaald percentage sneeuwballen is bereikt. Dit geeft het gebruiker het gevoel te interacteren met het bioscoopscherm.
Winnaars
De spelers die de meeste sneeuwballen over zijn scherm weg heeft geswiped, krijgt een mooie prijs van Kinepolis.
Doel
Via deze activatie wordt door Kinepolis meer interactie en betrokkenheid gegenereerd met zijn bezoekers. Daarnaast is het vergaren van data een additionele KPI om de toekomstige mogelijkheden te onderzoeken op gepersonaliseerde advertenties binnen Kinepolis.