Coca-Cola

Feest mee met Coca-Cola Karaoke

Een merkactivatie op Nederlandse festivals

LiveWall is digital partner van Chase; een merkactivatie bureau uit Amsterdam. In opdracht van Chase heeft LiveWall een Karaoke merkactivatie ontwikkeld voor Coca-Cola. Zing jij mee?

Achtergrond
LiveWall is als digitale adviseur en producer betrokken bij verschillende merkactivaties van Coca-Cola. Na het realiseren van eerdere interactieve merkactivaties in 2016 en 2017, werd in 2018 de "This one is for" campagne gelanceerd door Coca-Cola. Onder dit thema wordt de doelgroep bedankt voor verschillende scenario's zoals 'dancing in the rain', 'partying all night long' of 'for the 90's'. 

Onder het thema 'This one is for singing like nobody's watching' heeft LiveWall samen met Chase de Coca-Cola Karaoke ontwikkeld. 

Festivals
In de zomer van 2018 reist LiveWall met Coca-Cola langs verschillende festivals in Nederland. Een container is onderdeel van de activatie op het festival. In de container wordt het ultieme feestje gegeven, namelijk een geweldige karaoke party. 

Surprise song
LiveWall heeft een mechanisme ontwikkeld om de karaoke activatie aan te sturen. Tieners drukken op de Coca-Cola knop en krijgen hierdoor 20 album covers, van de artiesten die op het festival staan, te zien in een carrousel op een groot scherm. Wanneer deze carrousel stopt op een specifiek nummer, wordt dit nummer op het scherm getoond en direct afgespeeld via de geluidsinstallatie. 

Een MC jaagt de gehele activatie aan en daagt de tieners uit om zo enthousiast mogelijk mee te zingen. De lyrics van de track worden op het scherm getoond ter ondersteuning. 

Livestream
De container is afgesloten om de buitenwereld nieuwsgierig te maken naar het unieke feestje waar iedereen voor in de rij staat. Via een mechanisme kan de MC een livefeed uitsturen naar schermen aan de buitenkant van de container, zodat voorbijgangers een aantal seconden kunnen meekijken naar het feestgedruis. 

 

 

Bekijk ook..